Ne olvass tovább! - a mezítlábas suszter üzenete

A honlapon található információk javarészt elavultak. (Még 2010 előtt íródtak.)
Sokáig áltattam magam azzal, hogy majd nyáron vagy majd karácsony környékén szánok időt a weboldal megújításra.
Aztán rájöttem, hogy én az a bizonyos közmondásos suszter vagyok, akinek lyukas a cipője. Sőt, méginkább: mezítlábas suszter vagyok. Valószínű, hogy az új weboldalam már soha nem készül el.
Köszönöm ezt megrendelőimnek, fővállalkozóimnak. :)
Ha nem ijesztettelek el, keresőoptimalizálással kapcsolatban keress a Kapcsolat cím alatt feltüntetett elérhetőségeken!

Linképítés, linkmarketing - külső hivatkozások

Neo-t is a kapcsolatok/linkek segítették a Mátrixban.
Tegye elérhetővé honlapját minél több weblapról!

Milyen honlapokról mutassanak linkek az Ön weboldalára? Mi legyen a link szövege?

Linképítés, linkmarketing.

Neo és a linképítés

Honlapra vezető utak és linkek

Két módon juthat el az érdeklődő egy honlapra:
- Közvetlen eléréssel, beírva a honlap címét a böngészőbe (fejből, nyomtatott anyag nyomán, stb.), vagy rákattintva egy interneten kívüli, számítógépen található hivatkozásra (elektronikus dokumentum, korábban mentett ún. könyvjelző, stb. révén)
- Interneten található külső hivatkozásra, azaz linkre kattintva

Látogatók toborzása az interneten kívüli világban

Ragadjunk meg minden lehetőséget arra, hogy internetes elérhetőségünk kéznél legyen!
Adjuk meg mindenütt a honlap elérhetőségét! A webcím szerepeljen levélpapíron, bélyegzőn, névjegyen, számlán, céges járműveken, terméken, használati utasításon, szórólapon, hirdetésben, sajtóanyagban, szóróajándékon is.Ez is a linkmarketing része.

Linképítés, linkmarketing

Ha a tartalom a király az Interneten, akkor a linkek azok, amik királlyá teszik. A tartalomépítés mellett a honlapra mutató linkek szaporítása, a linképítés (más szóval linkmarketing) a legfontosabb eszköz az internetes forgalom bővítésére. A linkmarketing közvetlen hatása, hogy több helyről talál(hat)nak rá a honlapra az érdeklődők. A közvetett hatás pedig a keresők találati listáin mutatkozik meg: egy olyan weblap, amelyikre több és értékesebb helyről mutatnak megfelelő hivatkozások, jobb pozícióban szerepel.

Az ideális külső hivatkozás
A linkmarketing feladata nem egyszerűen az, hogy minél több, a honlapra mutató külső hivatkozás legyen. A külső hivatkozások értéke nem egyforma: egy forgalmasabb honlapon elhelyezkedő linkről több látogató érkezik.
A linképítés során szerzett ideális link olyan weboldalról mutat ránk, amely:
- témába vágó
- jó látogatottságú
- a Google sokra becsüli (magas PageRank érték)
- kevés kimenő linkkel rendelkezik
- nem követeli meg a hivatkozó weboldalra visszamutató link kihelyezését.
A link szövege azokat a kulcsszavakat tartalmazza, amelyek a hivatkozott weboldalra is jellemzők

18 tipp linképítéshez

Hogyan szerezhetünk (még több) linket?
1. Regisztráljuk a honlapot a Magyarországon használatos Internetes keresőkben. A Google mellett ott van még pl. az MSN és a Yahoo. Az OK.hu keresője is a Google, oda ezért tehát nem kell regisztrálni.
2. Regisztráljunk tematikus linkgyűjtemények oldalain (pl. Startlap, Linkcenter, Megaport, stb.)
3. A linkmarketing, linképítés során regisztráljunk címjegyzékekben (angolul directory-k. Pl. Open Directory Project)
4. Közösségi linkoldalakon is bejegyezhetjük a weblapot. (angolul social bookmarking. Pl. del.icio.us, URLguru.) Bár a legtöbb ilyen lap úgy van beállítva, hogy ezeket a linkeket a keresők nem követik, de látogatókra és nagyobb honlap ismertségre ezzel is szert lehet tenni.
5. Nonprofit témájú honlap esetén kapcsolódó Wikipedia szócikket szerkeszthetünk, és külső hivatkozásba betehető a saját weboldal, ha tartalma arra érdemes. A Wikipedia is úgy van beállítva, hogy ezeket a linkeket a keresők ne értékeljék.
6. Cégadatbázisok egy részében a honlapot üzemeltető céget díjmentesen lehet regisztrálni. Ez nem tartozik a linkmarketing fajsúlyos vonulatához, de egy nulláról induló webhelynek ez is jól jön.
7. Linket kérhetünk (viszonossági alapon, vagy anélkül) szakmai és helyi szervezetek, beszállítók és egyéb partnerek, barátok honlapján.
8. Kérjünk honlapunkra hivatkozást ott, ahol versenytársra már van hivatkozás (és feltehetőleg nem személyes ismeretség vagy szoros üzleti kapcsolat okán). Ehhez elemezni kell a fontos kulcsszavak találati listáin jól szereplő versenytársak bejövő linkjeit.
9. Kitehetünk linket saját egyéb honlapon is (ha van ilyen).
10. Blogok és egynémely fórumok lehetővé teszik, hogy a hozzászólással együtt megjelenjen a hozzászóló honlapjának címe is. Bár a legtöbb blog úgy van beállítva, hogy ezeket a linkeket se értékeljék a keresők, de látogatókra és nagyobb honlap ismertségre így is szert lehet tenni.
11. Egy jó témában indított blog önmaga is látogatókat vonz a kapcsolódó weblapnak.
12. Végül, de elsősorban: Olyan kiváló tartalmat kell építeni, hogy azt sokan maguktól is belinkeljék az oldalukra.
13. Ha van miről írni, PR cikket kell publikáltatni színvonalas weblapon.
14. Hír értékű eseményről érdemes sajtóközleményt kiadni.
15. Linkmarketing tevékenység részeként csatlakozni lehet úgynevezett webringekhez. Egy webring azonos témával foglalkozó honlapok csoportja, ahol a saját honlapra mutató hivatkozásért cserében nem a hivatkozó weblapra kell viszonthivatkozást kitenni.
16. Csatlakozni lehet úgynevezett linkcsere programokhoz. A linkcsere program esetén általában nem követelmény a tematikai egyezés, viszont többnyire a hivatkozó weblapra kell viszonthivatkozást kitenni.
17. Online hirdetés vásárlásával, vagy banner cserével is juthatunk látogatókhoz, de ezek a honlap optimalizálás, illetve a Google szemszögéből nem bírnak értékkel.
18 Linkeket venni is lehet - de ha ezt a Google észreveszi, akkor bizton számíthat a hivatkozott honlap 30 nap kizárásra a találati listákból, vagy valami hasonló szankcióra.

A linképítés folyamata

A linkmarketing akkor hatékony, ha nem egyszeri kampányra szorítkozik, hanem folyamatosan figyelemmel kíséri az új hivatkozási lehetőségeket, és gondoskodik arról, hogy a megszűnő linkeknél mindig többen és jobbak legyen az újonnan megszerzett linkek.
A linképítés kezdetekor még minden link jó – vagy legalábbis több, mint a semmi. Később az előrelépéshez már az értékes linkek tudnak komolyabban segíteni.

Ha a honlap optimalizálás és a linkmarketing is megvolt, még mindig rá lehet tenni egy lapáttal. A Google találati listájának jobb oldalán vagy tetején, a hirdetések közötti megjelenés (Google AdWords) még tovább növelheti a forgalmat.

Miben segíthet a Hálószem Online Marketing?

A Hálószem Online Marketing szolgáltatásai közé tartozik:

  • Linkmarketing, linképítés
  • Szaktanácsadás linkmarketing témájú kérdésekben

Szüksége van erre a szolgáltatásra? Írja meg konkrét igényét, vagy kérjen további tájékoztatást!